ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ



Την Τετάρτη 1 Νοέμβρη, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δημαρχείου Καισαριανής, έγινε η εκδήλωση για τα «50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΡΝΕΣΤΟ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ».

ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΧΑΙΡΕΤΙΣΕ Η ΠΡΕΣΒΕΙΡΑ ΤΗΣ ΚΟΥΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕΛΜΙΣ ΝΤΟΜΙΝΓΚΕΣ ΚΟΡΤΙΝΑ. Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΑΝΔΡΕΑ ΕΙΧΕ ΩΣ ΕΞΗΣ:

Εδώ στην Καισαριανή, τόπο αγώνων και θυσίας, και σε στιγμές όπως η τωρινή, με αφορμή τα 50 χρόνια από τη δολοφονία του Τσε, η σκέψη πηγαίνει σ’ όλους και όλες, τα εκατομμύρια των εξεγερμένων της εποχής μας και της ιστορίας ολόκληρης που δεν δίστασαν να θυσιάσουν τη ζωή τους για μια καλλίτερη, δικαιότερη κοινωνία για όλους.

 

Όμως ο Τσέ, στη δικιά μας τουλάχιστον εποχή, ξεχώρισε χάρη στα ιδιαίτερά του χαρακτηριστικά: το συνδυασμό του αυθορμητισμού και της βαθιάς μελέτης, της πρωτοβουλίας και της ικανότητας ένταξης στα πιο πρωτοπόρα τμήματα του λαού - όπου κατάφερνε να καθοδηγεί και να μαθαίνει, να αφομοιώνει τα πιο προοδευτικά στοιχεία στοιχεία που έβγαιναν μέσα από τη λαϊκή πάλη.

 

Ο Ερνέστο Γκεβάρα ντε λα Σέρνα, συνειδητός κομμουνιστής επαναστάτης, συνεχιστής και διαμορφωτής της διαλεκτικής της μαρξιστικής – λενινιστικής θεωρίας και πράξης, είναι ταυτόχρονα δημιούργημα και δημιουργός της επαναστατικής διαδικασίας στη Κούβα, στη Λ. Αμερική και σ’ ολόκληρο τον κόσμο καθώς οι ίδιες οι συνθήκες και ανάγκες της τον βοήθησαν να καταλάβει και να εφαρμόσει στη πράξη τις νομοτέλειες της σοσιαλιστικής επανάστασης.

 

Όταν ο Τσε εντάχθηκε στο ένοπλο τμήμα του Κινήματος της 26 Ιούλη που καθοδηγούσε ο Φ. Κάστρο, ήρθε σε επαφή με το πιο μαχητικό τμήμα του κουβανικού προοδευτικού κινήματος, που είχε αφομοιώσει τις εμπειρίες μιας 90χρονης επαναστατικής ιστορίας με αντιαποικιοκρατικά, αστικοδημοκρατικά και αντιιμπεριαλιστικά χαρακτηριστικά. H οικονομική και πολιτική επικυριαρχία των ΗΠΑ, αλλά και η επίδραση των κομμουνιστικών ιδεών, είχαν ωθήσει την πολιτική σκέψη πέρα από τα προοδευτικά αστικά πλαίσια.

 

Στα 3 κιόλας πρώτα  χρόνια μετά τη νίκη, με την ανάπτυξη της λαϊκής πάλης, η Κουβανική επανάσταση μπόρεσε να αντιμετωπίσει με επιτυχία τη ντόπια και εξωτερική οικονομική και στρατιωτική αντίδραση, με αποκορύφωμα τη νίκη στο Κόλπο των Χοίρων. Μπόρεσε να χτυπήσει αποφασιστικά τις οικονομικές δομές του ιμπεριαλιστικού και ντόπιου κεφαλαίου στη πόλη και στην ύπαιθρο και να πάρει τα πρώτα μέτρα για τη βελτίωση του πολιτιστικού και βιοτικού επιπέδου του λαού.

 

Οι συνθήκες αυτές φαίνεται πως σφυρηλάτησαν στη σκέψη του Τσε Γκεβάρα την οργανική σύνδεση της θεωρίας και πρακτικής του μαρξισμού λενινισμού με τις διαδικασίες, τα ιδιαίτερα προβλήματα και εκφάνσεις μιας επαναστατικής διαδικασίας με στόχο το σοσιαλισμό σε μια χώρα του τρίτου κόσμου, εξαρτημένη από τον ιμπεριαλισμό. Τα μεγάλα θεωρητικά ζητήματα της εποχής: ουσία και ταξικότητα του αστικού κράτους, δυνατότητα ειρηνικής μετάβασης στο σοσιαλισμό,  φύση της εκμετάλλευσης στις συνθήκες της νεοαποικιοκρατίας και εξάρτησης, σύνδεση εθνικοαπελευθερωτικού-αντιιμπεριαλιστικού αγώνα και σοσιαλιστικής επανάστασης και οι φορείς τους καθώς και οι πολιτικές και επαναστατικές πρακτικές που τα παραπάνω συνεπάγονται, αντιμετωπίστηκαν από τον Τσε με βάση τις σχετικές αναλύσεις των Μαρξ, Ένγκελς και Λένιν καθώς και τις πιο πρόσφατες εμπειρίες των επαναστατικών κινημάτων, στην Ασία, στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική.         

 

Η καθοριστική δράση του Τσε στα πρώτα χρόνια μετά τη νίκη της επανάστασης στην πολιτική πάλη και στους τομείς των εξωτερικών σχέσεων και της οικονομίας βασίστηκε και πάλι στις κλασσικές αναλύσεις για το σοσιαλιστικό κράτος και τη δικτατορία του προλεταριάτου, με την μαρξιστική έννοια του όρου. Έννοια που εκφράζει την πολιτική κυριαρχία της εργατικής τάξης και που συμπληρώνεται από τη μεγαλύτερη δυνατή ανάπτυξη της δημοκρατίας για τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών και τη συνειδητή συμμετοχή του λαού στη διαμόρφωση και λήψη των αποφάσεων, στον ουσιαστικό έλεγχο του κόμματος και της κυβέρνησης. Προσπάθησε πολύ ώστε να διατηρηθεί μετά τις πρώτες στιγμές της επαναστατικής έξαρσης, αναλλοίωτη η ζωντάνια του λαού με την αποφυγή λαθών που απομακρύνουν τις μάζες, την αντιμετώπιση κρατικιστικών και γραφειοκρατικών μεθόδων, και την ανάπτυξη των καλλίτερων χαρακτηριστικών των ανθρώπων που εκφράζονται με τη συνειδητή συμμετοχή στα κοινά, τη συνειδητή εργασία, τον αλτρουϊσμό, την έμπρακτη διεθνιστική αλληλεγγύη.  

 

Σύμφυτες με τα παραπάνω είναι οι ιδέες του για την οργάνωση της σοσιαλιστικής οικονομίας και την ανάπτυξη της κοινωνικής συνείδησης. (Βλέπε και το άρθρο του «Σχεδιασμός και συνείδηση κατά τη μετάβαση στον σοσιαλισμό»).

 

Σε αντίθεση με τον καπιταλισμό όπου τρόπος και σχέσεις παραγωγής είχαν ήδη αναπτυχθεί μέσα στα πλαίσια της φεουδαρχίας, οι σοσιαλιστικές σχέσεις παραγωγής αρχίζουν να εγκαθίστανται μετά την κατάληψη της εξουσίας από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της. Κατά συνέπεια, η κοινωνική συνείδηση, ακόμα και των επαναστατών είναι, σε μεγάλο τουλάχιστον βαθμό, διαμορφωμένη στη βάση της ατομικής καπιταλιστικής ιδιοκτησίας, της αποξένωσης των παραγωγών από τα μέσα παραγωγής και από το προϊόν της εργασίας τους, στη βάση του εμπορευματικού χαρακτήρα της παραγωγής και των ανταγωνιστικών σχέσεων. Από εδώ προκύπτει μια αντίθεση ανάμεσα στις νέες σχέσεις παραγωγής και στη κοινωνική συνείδηση  του λαού που επιτείνεται από τις οικονομικές δυσκολίες και την διατήρηση σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό καπιταλιστικών δομών σε τομείς της οικονομίας καθώς και των εμπορευματικών σχέσεων. Σύμφωνα με τον Τσε:

 

«Η νέα κοινωνία που διαμορφώνεται πρέπει να ανταγωνιστεί σκληρά με το παρελθόν. Το παρελθόν δεν γίνεται αισθητό μόνο στην ατομική συνείδηση- πάνω στην οποία βαραίνουν ακόμα τα κατάλοιπα μιας διαπαιδαγώγησης που συστηματικά προσανατολίζεται στην απομόνωση του ατόμου – αλλά επίσης στον ίδιο το χαρακτήρα αυτής της μεταβατικής περιόδου κατά την οποία διατηρούνται οι εμπορευματικές  σχέσεις. Το εμπόρευμα αποτελεί το οικονομικό κύτταρο της καπιταλιστικής κοινωνίας. Όσο υπάρχει, οι επιδράσεις του θα γίνονται αισθητές στην οργάνωση της παραγωγής και, κατά συνέπεια, στη συνείδηση».

 

Οι απόψεις του Τσε βρίσκονταν στον αντίποδα των κυρίαρχων τάσεων στην Σοβιετική Ένωση και τις άλλες σοσιαλιστικές χώρες όπου είχε ήδη αρχίσει να αναπτύσσεται το μοντέλο της οικονομικής αυτοδιαχείρισης των επιχειρήσεων, η επέκταση των υλικών κινήτρων για τη βελτίωση της παραγωγής και η χρησιμοποίηση του νόμου της αξίας και των εμπορευματικών σχέσεων ανάμεσα στις επιχειρήσεις. Η άποψή του πως μια τέτοια προσέγγιση οδηγεί νομοτελειακά στην «πλήρη εμπορευματοποίηση, δηλαδή στην επιστροφή στις καπιταλιστικές σχέσεις», δυστυχώς επιβεβαιώθηκε.

 

Ο Τσε προώθησε ένα άλλο μοντέλο, το «προϋπολογιστικό σύστημα χρηματοδότησης» με συγκεντροποίηση της διεύθυνσης του συνόλου των κλάδων της οικονομίας, αύξηση της συμμετοχής των εργαζομένων στη λήψη των αποφάσεων και τον έλεγχο καθώς και με σταδιακή μείωση των υλικών κινήτρων προς όφελος των ηθικών, στη βάση της ανάπτυξης σοσιαλιστικής κοινωνικής συνείδησης. Βλέπουμε επομένως πως προσπάθησε να λύσει την παραπάνω αντίθεση κατανοώντας πως στην προσπάθεια για τη δημιουργία της καινούργιας κοινωνίας είναι αναγκαία η συνειδητή στάση του ανθρώπου. Με τα λόγια του: «Ο άνθρωπος είναι ο συνειδητός πρωταγωνιστής της ιστορίας. Δίχως αυτή τη συνείδηση, που περιλαμβάνει τη συνείδησή του ως κοινωνικό ον, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει κομμουνισμός».

 

 

 

Ο Τσε ήταν ένα αδέσμευτο πνεύμα. Η μόνη του δέσμευση ήταν η επανάσταση, η προσφορά με κάθε τρόπο στην ανάπτυξη επαναστατικής συνείδησης, της επαναστατικής διαδικασίας. Η δέσμευση αυτή, ξεκινώντας από ένα εφηβικό ρομαντισμό,  αναπτύχθηκε μέσα από τη συμμετοχή του στην Κουβανική Επανάσταση, μέσα στην οργανωμένη πάλη με τη καθοδήγηση του Φιντέλ Κάστρο, μέσα στη γοργή μετατροπή της επανάστασης από αντιιμπεριαλιστική σε σοσιαλιστική.

 

Ήταν ένας άνθρωπος – και εδώ χρησιμοποιώ,  αλλάζοντας πρόσωπο, τα λόγια από το γράμμα που έστειλε στα παιδιά του λίγο πριν τη δολοφονία του, –  που αισθανόταν όσο πιο βαθιά μπορούσε κάθε αδικία που γινόταν απέναντι σ’ οποιονδήποτε, σ’ οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Έτσι συναίσθημα και λογική ενωμένα τον οδηγούσαν, με απόλυτη συνέπεια, στη δράση, στην ένοπλη επαναστατική δράση ενάντια στον ιμπεριαλισμό σ’ όποιο μέρος του κόσμου.

 

Μπαίνοντας με τον Φιντέλ και τους άλλους συντρόφους μέσα στη Γκράνμα, πολεμώντας στο Κογκό και στη Βολιβία, ο Τσε είχε απόλυτη συναίσθηση του κινδύνου.

 

Το μήνυμά του στη Τρικοντινεντάλ, που δημοσιεύτηκε την άνοιξη του 1967, 6 μήνες πριν το θάνατό του, τελειώνει με τα παρακάτω λόγια:

 

Αν εμείς, σε ένα μικρό μέρος του παγκόσμιου χάρτη, αποδειχτούμε ικανοί να επιτελέσουμε το καθήκον μας θέτοντας στη διάθεση αυτής της πάλης ότι μας είναι επιτρεπτό να δώσουμε: τις ζωές μας, τη θυσία μας· και αν κάποτε πρέπει να αφήσουμε την τελευταία μας πνοή σε κάποια γη, που θα είναι πια δικιά μας αφού θα έχει ποτιστεί με το αίμα μας, τότε μάθετε ότι έχουμε μετρήσει καλά το μπόι μας και πως πιστεύουμε ότι δεν είμαστε παρά μόνο ένα κομμάτι του μεγάλου στρατού του προλεταριάτου. Είμαστε ωστόσο περήφανοι γιατί διδαχτήκαμε από την κουβανική Επανάσταση και από τον αρχηγό της το μεγάλο μάθημα  που ξεπήδησε από τη δράση και τη στάση του σ’ αυτή τη μεριά της γης:

 

« Τι σημασία έχουν οι κίνδυνοι ή οι θυσίες ενός ανθρώπου ή ενός έθνους όταν απειλείται το μέλλον της ανθρωπότητας ;  »

 

Όλη μας η δράση είναι μια κραυγή πολέμου ενάντια στον ιμπεριαλισμό και μια παλλόμενη έκκληση για την ενότητα των λαών ενάντια στο μεγάλο εχθρό του ανθρώπινου γένους: τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Δεν έχει σημασία που θα μας βρει ο θάνατος: θα είναι καλοδεχούμενος, φτάνει ν΄ ακουστεί η πολεμική μας κραυγή, φτάνει ένα άλλο χέρι ν΄ απλωθεί για να πάρει το όπλο μας, φτάνει άλλοι άνθρωποι να σηκωθούν για να ψάλλουν τα πένθιμα εμβατήρια με το κροτάλισμα των πολυβόλων και με νέες ιαχές μάχης και νίκης.

 

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΡΝΕΣΤΟ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ

 

ΤΟΥ ΕΡΝΕΣΤΟ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ

 

 

 

 

 

Ο Ελληνοκουβανικός Σύνδεσμος Φιλίας και Αλληλεγγύης διοργανώνει εκδήλωση για τα 50 χρόνια από τη δολοφονία του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα την

 

 

 

Τετάρτη, 1 Νοέμβρη, στις 7 μ.μ.

 

στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δημαρχείου Καισαριανής,

 

οδός Βρυούλων & Κλαζομενών

 

 

 

Θα χαιρετίσει η Πρέσβειρα της Κούβας στην Ελλάδα Σέλμις Ντομίνγκες Κορτίνα και θα μιλήσει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Νίκος Καρανδρέας.

 

 

Θα προβληθεί ντοκιμαντέρ για τον Τσε. 

50 χρόνια από τη δολοφονία του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα

 

 

 


 

 

 

 

 

50 χρόνια από τη δολοφονία του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα

 

 

 

Εκδήλωση για την συμπλήρωση 50 χρόνων από τη δολοφονία του αργεντινού κομμουνιστή επαναστάτη Ερνέστο Τσε Γκεβάρα συνδιοργανώνουν ο Ελληνοκουβανικός Σύνδεσμος Φιλίας και Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης και η Επιτροπή για τη Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη Θεσσαλονίκης (ΕΔΥΕΘ).

 

 

 

Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 18 Οκτώβρη, στις 7.00 μμ, στην αίθουσα “Μανώλης Αναγνωστάκης” του δημαρχείου Θεσσαλονίκης. Για τη ζωή και το έργο του Τσε Γκεβάρα θα μιλήσουν ο πρόεδρος του Ελληνοκουβανικού Συνδέσμου Θεσ/νίκης Αποστόλης Σκούφας, ο γενικός γραμματέας του Ελληνοκουβανικού Συνδέσμου Νίκος Μόττας και ο πρόεδρος της ΕΔΥΕΘ Νίκος Ζώκας.

 

Θα παραβρεθεί και θα χαιρετίσει η Πρέσβης της Δημοκρατίας της Κούβας στην Ελλάδα κ. Ζelmys Maria Dominguez Cortina, ενώ η εκδήλωση θα περιλαμβάνει οπτικοακουστικό και μουσικό αφιέρωμα στον σπουδαίο επαναστάτη.

 

 

50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

 

ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΚΟΥΒΑΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΦΙΛΙΑΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

 

ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΑΝΔΡΕΑ

 

ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ,

 

ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ «ΑΛΚΙΟΝΙΣ»

ΑΘΗΝΑ, 9.10.2017

Η σκέψη, σε στιγμές όπως η τωρινή, με αφορμή τα 50 χρόνια από τη δολοφονία του Τσε, πηγαίνει σ’ όλους και όλες, τα εκατομμύρια των εξεγερμένων της εποχής μας και της ιστορίας ολόκληρης που δεν δίστασαν να θυσιάσουν και τη ζωή τους για μια καλύτερη, δικαιότερη κοινωνία για όλους.

 

 

 

Όμως ο Τσέ, στη δικιά μας τουλάχιστον εποχή, ξεχώρισε χάρη στα ιδιαίτερά του χαρακτηριστικά, το συνδυασμό του αυθορμητισμού και της βαθιάς μελέτης, την πρωτοβουλία και την ικανότητα ένταξης στα πιο πρωτοπόρα τμήματα του λαού όπου κατάφερνε να καθοδηγεί και να μαθαίνει, να αφομοιώνει τα πιο προοδευτικά στοιχεία, στοιχεία που έβγαιναν μέσα από τη λαϊκή πάλη.

 

Ο Τσε μπροστά στα προβλήματα οικονομικά, κοινωνικά, που όπως είναι φυσικό, εμφανίστηκαν μετά τη νίκη της Κουβανικής Επανάστασης, μέσα στα πλαίσια του σκληρού ταξικού αγώνα και στην προσπάθεια απόκρουσης της ιμπεριαλιστικής επιθετικότητας, μπόρεσε να διαμορφώσει  μια δική του άποψη για βασικές πλευρές της οικοδόμησης του σοσιαλισμού.

 

Οι ιδέες του για την οικονομία, το κράτος και το κοινωνικό υποκείμενο, το συνειδητό εργαζόμενο–επαναστάτη, το δημιουργό της καινούργιας κοινωνίας, διατηρούν και σήμερα τη μεγάλη τους σημασία.

  

Οι ιδέες αυτές προέκυψαν τόσο από τη μαρξιστική ανάλυση της κουβανικής πραγματικότητας, όσο και από τη μελέτη των θεωρητικών και πρακτικών εξελίξεων και διαπάλης στη Σοβιετική Ένωση, την Κίνα, τη Γιουγκοσλαβία και τις άλλες σοσιαλιστικές χώρες.

 

 

Ο Τσε ήταν ένα αδέσμευτο πνεύμα. Η μόνη του δέσμευση ήταν η επανάσταση, η προσφορά με κάθε τρόπο στην ανάπτυξη επαναστατικής συνείδησης, της επαναστατικής διαδικασίας. Η δέσμευση αυτή, ξεκινώντας από ένα εφηβικό ρομαντισμό, αναπτύχθηκε μέσα από τη συμμετοχή του στην Κουβανική Επανάσταση, μέσα στην οργανωμένη πάλη με την καθοδήγηση του Φιντέλ Κάστρο, μέσα στη γοργή μετατροπή της επανάστασης από αντιιμπεριαλιστική σε σοσιαλιστική.

 

 

 

Μπαίνοντας με τον Φιντέλ και τους άλλους συντρόφους μέσα στη Γκράνμα, πολεμώντας στο Κογκό και στη Βολιβία, ο Τσε είχε απόλυτη συναίσθηση του κινδύνου. 

 

Το μήνυμά του στην «Τρικοντινετάλ», που δημοσιεύτηκε την άνοιξη του 1967, έξι μήνες πριν το θάνατό του, τελειώνει με τα παρακάτω λόγια:

 

Αν εμείς, σε ένα μικρό μέρος του παγκόσμιου χάρτη, αποδειχτούμε ικανοί να επιτελέσουμε το καθήκον μας και θέσουμε στη διάθεση αυτής της πάλης οτιδήποτε μας είναι επιτρεπτό να δώσουμε: τις ζωές μας, τη θυσία μας· και αν κάποτε πρέπει να αφήσουμε την τελευταία μας πνοή σε κάποια γη, που θα είναι πια δικιά μας αφού θα έχει ποτιστεί με το αίμα μας, τότε μάθετε ότι έχουμε μετρήσει καλά το μπόι μας και πως πιστεύουμε πως δεν είμαστε παρά μόνο ένα κομμάτι του μεγάλου στρατού του προλεταριάτου. Είμαστε ωστόσο περήφανοι γιατί διδαχτήκαμε από την Κουβανική Επανάσταση και από τον αρχηγό το μεγάλο μάθημα  που ξεπήδησε από τη δράση και τη στάση του σ’ αυτή τη μεριά της γης:

 

«Τι σημασία έχουν οι κίνδυνοι ή οι θυσίες ενός ανθρώπου ή ενός έθνους όταν απειλείται το μέλλον της ανθρωπότητας;»

 

Όλη μας η δράση είναι μια κραυγή πολέμου ενάντια στον ιμπεριαλισμό και μια παλλόμενη έκκληση για την ενότητα των λαών ενάντια στο μεγάλο εχθρό του ανθρώπινου γένους: τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Δεν έχει σημασία πού θα μας βρει ο θάνατος: ας είναι καλοδεχούμενος, φτάνει ν΄ ακουστεί η πολεμική μας κραυγή, φτάνει ένα άλλο χέρι ν΄ απλωθεί για να πάρει το όπλο μας, φτάνει άλλοι άνθρωποι να σηκωθούν για να ψάλουν τα πένθιμα εμβατήρια με τον κρότο των πολυβόλων και με καινούργιες ιαχές πολέμου και νίκης».

 

 

Ο ΕΛΛΗΝΟΚΟΥΒΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΟ ΙΛΙΟΝ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο ΕΛΛΗΝΟΚΟΥΒΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΟ ΙΛΙΟΝ

 

 

 

Ο Ελληνοκουβανικός Σύνδεσμος Φιλίας και Αλληλεγγύης θα συμμετάσχει

και φέτος, όπως κάθε χρόνο,

 

στο 3ήμερο Φεστιβάλ που διοργανώνει η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας,

 

στο Πάρκο Τρίτση στο Ίλιον στις 21-22-23 Σεπτέμβρη.

 

 

 

ΤΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΚΟΥΒΑΝΙΚΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΟΥΠΟΛΗ.

 

 

 

Σας περιμένουμε!

 

Che 50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ

 

 

ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΤΙΜΑΜΕ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ Che.

 

50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ.

 

ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΑΣ

ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΑΣ

  ΣΤΟΝ ΚΟΥΒΑΝΙΚΟ ΛΑΟ

Ο Ελληνοκουβανικός Σύνδεσμος Φιλίας και Αλληλεγγύης έστειλε στο Κουβανικό Ινστιτούτο Φιλίας των Λαών (ICAP) και στην Πρεσβεία της Κούβας στην Αθήνα το παρακάτω μήνυμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης:

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

 

 

 

 

 

Εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη και συμπαράστασή μας στον κουβανικό λαό, όπως και σε όλους τους εργαζόμενους και λαούς των χωρών της Καραϊβικής, που δέχθηκαν τα καταστροφικά πλήγματα του πρωτοφανούς σε ένταση κυκλώνα «Ίρμα».

 

Παρακολουθούμε την τιτάνια προσπάθεια που καταβλήθηκε και συνεχίζεται για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από την αναπόδραστη ένταση της κακοκαιρίας. Δηλώνουμε την άμεση ετοιμότητα και διάθεσή μας να συνδράμουμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, στην αποκατάσταση των ζημιών και των υποδομών.

 

Είμαστε βέβαιοι ότι η πείρα και οι κατακτήσεις του κουβανικού λαού στην αντιμετώπιση παρόμοιων φαινομένων θα συμβάλουν στην όσο το δυνατό αμεσότερη και πληρέστερη αποκατάσταση των συνεπειών. Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι ανέκαθεν η Κούβα είχε τις λιγότερες απώλειες και ζημιές από τέτοιας έντασης φαινόμενα, συχνά στην περιοχή, την ώρα που οι ΗΠΑ και άλλες μεγάλες καπιταλιστικές οικονομίες μετρούν χιλιάδες θύματα, αγνοούμενους και ανεπίστρεπτες καταστροφές, όπως συνέβη και με τον κυκλώνα «Ίρμα».

 

Ευχόμαστε στον κουβανικό λαό καλό κουράγιο και δύναμη σ’ αυτή τη δύσκολη μάχη της αποκατάστασης.   

 

Αθήνα, 18 Σεπτέμβρη 2017

 

2η Συνάντηση – Ενημέρωση

ΜΠΡΙΓΑΔΑ «ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΤΣΕ»

 

ΓΙΑ ΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ

 

1-15 ΟΚΤΩΒΡΗ 2017

 

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο ΕΛΛΗΝΟΚΟΥΒΑΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΙΑΣ ΚΑΙ

 

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

 

 

ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ

 

 

 

Διοργανώνουν την Παρασκευή, 28 Ιούλη, στις 8 μ.μ.,

στο Δημοτικό Κινηματογράφο Σινέ Πετρούπολις

(25ης Μαρτίου 168), εκδήλωση για να τιμήσουν την επέτειο από την επίθεση στο στρατώνα Μονκάδα στην Κούβα

από τον Φιδέλ Κάστρο και τους συντρόφους του.

 

Παρέμβαση θα κάνει το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Κατερίνα Γεράκη

 

και θα προβληθεί η κουβανική ταινία

«Κανγκάμπα» του Ροχέλιο Παρίς.

 

ΜΠΡΙΓΑΔΑ «ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΤΣΕ»

Download
Αναλυτικό Πρόγραμμα Μπριγάδας
Μπριγάδα Τσε.doc
Microsoft Word Document 83.5 KB